Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits.

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, använder returblanketten nedan samt den bifogade returfraktsedeln i paketet. Retur på annat sätt betalas av kunden.

Namn och ordernummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan ordernummer och avsändare accepteras ej.

Instruktioner:

  • Packa varan väl och var noga med att alla etiketter sitter kvar. Använd returblanketten som skickades med i paketet och lämna in på ditt närmaste ombud. Varan måste skickas SENAST 14 dagar efter att du hämtat ut det /mottagit det. 
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Vi bjuder på returen, då det är viktigt för oss att du känner dig nöjd med din vara. I paketet du mottog skall en returfraktsedel ligga med som du enkelt klistrar på paketet. Om inte, vänligen kontakta oss på info@tangfjallbacka.se och ange ditt ordernr.   OBS! Vi står endast för returkostnaden om ni använder våra fraktsedlar. Vid annat retursätt står du själv för  kostnaden.



    OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

    JavaScript seem to be disabled in your browser.

    You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.